Nieuwe positionering met een krachtige visuele identiteit.
De basis van deze transformatie is de nieuwe pay-off: Maak plezier.
Met deze nieuwe positionering hebben we een visuele identiteit ontwikkeld die de kernwaarden van het merk versterkt en aansprekend is voor een bredere doelgroep. De vernieuwde stijl brengt creativiteit en energie, sluit naadloos aan bij de merkbelofte en maakt de beleving herkenbaar en onderscheidend.
Pipoos wilde een nieuwe generatie creatievelingen bereiken met een frisse, energieke uitstraling. Het ging niet alleen om
de producten, maar om het plezier en de voldoening van zelf creëren – van knutselen tot breien en alles daartussen.
#pipooscreatives
We ontwikkelden een vernieuwde look & feel die creativiteit ademt en de doelgroep direct aanspreekt. Eenvoudige, krachtige creatieve skills stonden centraal, gecombineerd
met een speelse aanpak die plezier en inspiratie vooropstelt. Door traditionele technieken en moderne trends samen te brengen, ontstond een unieke mix.
Van winkel naar web: creativiteit het hele jaar door
Met het 365 Dagen Inspiratieboek en de maakkaartjes ontdek je elke dag nieuwe ideeën, terwijl kleurrijke (paid)campagnes op Pinterest en Instagram je inspireert om zelf aan de slag te gaan.
In de winkels zorgen duidelijke navigatie, inspirerende hoekjes, productinformatie en creatievetips voor een unieke winkelervaring. De slogan “Maak plezier” klinkt overal door, als verbindend element in de creatieve wereld van Pipoos – van instore tot online begint bij Pipoos, waar je ook bent!
De vernieuwde aanpak raakte de juiste snaar. Het inspireerde een groeiende community van makers die hun passie en ideeën delen. Door het imago van Pipoos
te transformeren en creativiteit toegankelijk en leuk te maken, werd het merk opnieuw relevant en aantrekkelijk voor een breed publiek – een succes dat blijft groeien.
Interaction with the end-user is key, in every touchpoint.